16 Şubat 2014 Pazar

Adada 2 Gün

Prens Adaları; daha bilinen adı ile Adalar Belediyesi. İstanbul'un incisi Prens Adaları. Prens adalarına yaz kış vapur saatleri çerçevesinde ulaşım sağlayabiliyorsunuz.
İlkbahar-Yaz programında vapur saatleri daha sık şekilde ayarlanırken Sonbahar-Kış programında hali ile daha seyrek oluyor. Vapur saatlerine uyup vapura atlıyoruz. Sonrasında adalar vapur saati geldiğinde vapurumuz kalkıyor. Vapur Kabataş'tan kalkıyor önce Kadıköy'e uğruyor. Kabataş Kadıköy arası tam 20 dakika. Bu 20 dakikalık yolculuktan sonra Adalar yolculuğumuz nihayet başlıyor. Büyükada prens adalarının en büyüğü ve vapur ile en uzak mesafede bulunuyor.
Büyükada İskelesi Manzara

Adalar yolculuğumuz şöyle sıralanıyor. Vapur ile ilk ulaştığımız ada sırası şu şekilde; Kınalıada , Burgazada , Heybeliada ve Büyükada... Kısa bilgilendirmeden sonra nihayet yazıma geçebilirim. Büyükada'ya daha önce 1 kez gitmiştim. Malum üniversite öğrencisi finallerden sonra kendisini biryerlere atıp kafasını dinlemek ister. Bende hiç plan yapmadığım halde bir geziye katıldım. Arkadaşlarım adalar planı yapmış ve bende ansızın davet edildim. Bu beklemediğim bir davetti. Önce biraz mırın kırın ettim kararsız kaldım ve gelmiyorum dedim. Sonrasında gece saat 9 da telefonum çaldı. İnce bir sesle arkadaşım ısrar etti ve gelmemi rica etti. Bende kıramadım kendisini hemen vapur saatlerini açtım baktım 23.00'da son vapur var. Saate baktım 2 saatim vardı. Hemen hazırlanmaya başladım evden apar topar çıktım malum istanbul trafiği vapur saatinden 10 dakika önce ancak varabilmiştim. Vapur kalkmaya başladı ve başladı yolculuğum. 1 Saat 35 Dakikalık yolculuktan sonra 00.35'te Büyükada'ya ayak basmıştım.
Türk Telekoma Ait Elektrikli Araç

Büyükada pansiyon ve Büyükada otel araştırmaları sonrasında arkadaşlar en uygun otel ve pansiyon karşılaştırmaları sonrasında en ideal yeri tutmuşlardı. Adaya ayakbastığım da bana ilk hayal kırıklığımı Dominos Pizza yaşatmıştı. Karnım o kadar açtı ki saat 2 ye kadar açık olduğunu düşündüğüm için Dominos hayali ile yolculuğu sürdürmüştüm ama malum ada şartlarında ada kuralları da değişik oluyor. Adada saat 2 ye kadar değil 23.30 'a kadarmış pizza siparişleri malesef 23.00 vapur saatlerinden kaynaklanan gecikme beni o zevkimden mahrum bırakmıştı. Mecburen açık bir büfe bulduk 5tane tost yaptırdık. Adam fiyatların dışarıdaki tabelasında yazdığını unutmuş olacak ki 2,5 olan tost fiyatını bize 5,5'tan hesapladı. İnanmayacaksınız ses çıkartmadan oradan ayrıldık. Gece gece uğraşacak enerjiyi kendimde görmemiştim. Birinci gece kurduk soframızı alkolümüz yemeklerimiz ve mezelerimiz... O gece 3 kişiydik. İlk geldiğimde Büyükada'yı beğenmemiştim ama geçirdiğim 2 gün bana tüm görüşlerimi değiştirmişti. Temiz havada bisiklet turumuz , sahilde yemek keyfimiz , evimizde alkol soframız herşey sadece bizim içindi.

Ansızın gelen telefon ile muhteşem iki gün geçirmiştim. Giderken hesapta 1 gün kalacaktım. 1.Gece kaldıktan sonra vapur saatlerine baktım ve adadan ayrılmak için harekete geçtim. Malesef vapuru tam 3 kez kaçırdım bende o gece de gitmemeye karar verdim. Zaten arkadaşlarımda gitmemem için gözümün içine bakıyorlardı. Bende 3 kez kaçırınca dedim ki vardır bir hayır gitme bu gece de kal vapur saatlerini sürekli kaçırıp duruyordum. İkinci gece yağmur yağdı. Herkesi ertesi gün olası bir vapur seferlerinin iptali konusunda endişe kaplamıştı. Allahtan öyle birşey olmadı bizde sağ sağlim evlerimize ulaştık. Hepinize tavsiye ederim Adalar'da konaklamak gerçekten bir ayrıcalık. Özellikle Kış mevsiminde...